Børns Vilkårs logo

TDC
SøgSøg på sitet
Børns VilkårFor børn og ungeFor forældreNyheder fra Børns VilkårBørns Vilkår menerUndervisning og foredragMedlemskabOm Børns Vilkår
Kontakt Børns VilkårSitemapButikken
Sponsorer
TDC - Børns Vilkårs hovedsponsor
Samarbejdspartnere
Sponsorer for Børns Vilkårs sorggrupper
Mindre sponsorer
Børns Vilkårs hjemmeside
Sponsorpolitik
Bliv sponsor
 
Børns Vilkår > Sponsorer > Sponsorpolitik
Udskriftsvenlig sideTip en ven
 

Sponsorpolitik

Engang havde virksomhederne alene fokus på at tjene penge. Og de sociale organisationer havde eneret på at arbejde for ‘den gode sag’. Og sponsorater var typisk forbeholdt sport eller måske kultur.

Sådan ser verden ikke ud i dag. Der er sket en udvikling inden for virksomheders sociale arbejde. Samtidig orienterer mange sociale organisationer sig mod det private erhvervsliv for at finansiere nye aktiviteter.
 
Udviklingen betyder, at Børns Vilkår i stigende grad kontaktes af virksomheder og private organisationer med henblik på samarbejde. Vi er generelt åbne over for dialog og samarbejde.

Men vi er og­så opmærksomme på, at det kræver klarhed om egne mål og værdier. Og det rummer ri­sici for at ska­de vores omdømme og position i den offentlige debat.
 
Med det afsæt har Børns Vilkår udviklet en sponsorpolitik, der skitserer principper og retningslinier for samarbejde med private virksomheder og organisationer.

Sponsorpolitikken præciserer, at Børns Vilkår – når visse etiske kriterier er opfyldt - altid går konstruktivt ind i dialogen om et potentielt sponsorsamarbejde. Som et led i dialogen foretager Børns Vilkår en grundig vurdering af muligheder og risici ved et potentielt samarbejde.
 
Samtidig fremhæver sponsorpolitikken, at en sponsor aldrig kan få  indflyd­else på Børns Vilkårs holdninger og udtalelser. En sponsor kan heller ikke ændre på vores fundamentale uafhængighed af politiske og økonomiske interesser.  
 
Børns Vilkår har gode erfaringer med at samarbejde med private virksomheder. Et sponsorsamarbejde kræver en udstrakt vilje til at lytte og lære af hinandens forskellige verdener. Til gengæld er der også gevinster. Ud over muligheden for at realisere nye projekter, kan vi som social organisation lære af sponsorers erfaringer og kompetencer i det daglige samarbejde.
 

bv@bornsvilkar.dk