Børns Vilkår

SøgSøg på sitet
Børns VilkårFor børn og ungeFor forældreBørns Vilkår menerErhvervUndervisning og foredragDin støtteOm Børns Vilkår
Kontakt Børns VilkårSitemapButikkenSpejlet
Nyheder fra Børns Vilkår
Nyt fra Børns Vilkår
Fra skrot til slot
TDC løber for BørneTelefonen
30 års fødselsdag med latter, tårer og en smule regn
Peter Sabroeprisen til Tine Bryld
Jubilæumsskrift
Bag for en Sag
10 år med nej til bank!

Krise ramte børn og unge - rådgivning på nettet
Undersøg Kommunernes håndtering af underetningspligten!
Vi skaber fred
Børnepolitisk arbejde
Trykte nyhedsbreve
Nyhedsarkiv
 
Børns Vilkår > Nyheder > Nyt fra Børns Vilkår > Krise ramte børn og unge - rådgivning på nettet
Udskriftsvenlig sideTip en ven
 

Krise ramte børn og unge - rådgivning på nettet

Børns Vilkår har siden 2001 udført rådgivning af børn og unge på nettet. Organisationen har i årene 2005 til 2007 videreudviklet denne rådgivning for blandt andet midler fra Sygekassernes Helsefond.

Det betyder, at Børns Vilkår i dag har flere netbaserede rådgivningstilbud: Der er BørneChatten, som er et chatrum, hvor børnene i stedet for at ringe til en rådgiver, kan chatte (skrive sammen med) en rådgiver på nettet.

Der er BørneBrevkassen, hvor børnene via Børns Vilkårs netsted kan skrive et elektronisk brev til en rådgiver og få det besvaret. Og som konsekvens af den store respons på de øvrige tilbud har Børns Vilkår desuden etableret en elektronisk brevkasse for voksne samt en række chatrum for børn og unge, hvor de under sikre former kan chatte indbyrdes om fælles problemstillinger. Disse chatrum hedder henholdsvis BørneLinket om Vold, Børnelinket om Mobning og BørneLinket om at leve mellem to kulturer.

Udviklingsperioden har vist, at netbaseret rådgivning er ressourcekrævende at etablere, hvad angår både de teknologiske aspekter og de rent organisatoriske forhold omkring rådgiverne. Det kræver mange detailovervejelser og meget samspil med leverandørside at få de rent tekniske forhold til at fungere, så de matcher behovet.

Netbaseret rådgivning kræver også både uddannelse og supervision af rådgiverne, som primært er vant til ansigt-til-ansigt rådgivning. Det kræver viden og redskaber pludselig at sidde foran en skærm i stedet.

Du kan downloade hele rapporten i højre side.

Download materiale fra Børns Vilkår

WordfilKriseramte børn og unge - rådgivning på nettet. Download rapporten her. 
 

bv@bornsvilkar.dk